منوی سایت
بهترین راه تقویت مهارت ریدینگ
  • 1400-07-21
  • 1365

تقویت مهارت ریدینگ معمولا چالش زیادی برای داوطلبان آزمون آیلتس دارد و باتوجه به تنوع موضوعی که در آزمون وجود دارد اکثرا از این داستان گلایه دارند. یکی از بهترین روش ها برای مواجهه با این موضوع تکنیک گسترده خوانی یا Extensive Reading که از یکی از مهارت‌های اساسی برای تقویت درک مطلب و بالا بردن سرعت خواندن است. 

تعریف کلی این مهارت خواندن موضوعات جالب و جذاب توام با علاقه است. یعنی شما مطالبی که از نظر موضوعی به سلیقه و علایق شما نزدیک است را برای مطالعه انتخاب کنید و با لذت ان را بخوانید. از مزایای Extensive reading، تقویت fluency، سرعت در خواندن، درک کلی موضوع و تمرین بر روی مهارت ریدینگ است. علت آن این است که خواننده با متنی مواجه است که در آن درصد بالایی از لغات را می داند و درنتیجه سلیس و روان و همراه با سطح بالایی از درک مطلب آن را می خواند.

شما با مطالعه آزاد میتوانید به راحتی دامنه لغات خود را افزایش دهید  به این ترتیب که شما با تعداد بیشتری از لغات مواجه خواهید شد که به دفعات آن ها را می بینید درنتیجه احتمال بالاتری برای  فراگیری در درازمدت برای شما وجود خواهد داشت.

جهت تقویت این موضوع سعی کنید منابع ساده را انتخاب کنید، سطح زبان انگلیسی خود را بسنجید و منابع را مناسب با سطح خود انتخاب کنید. انتخاب موضوعات ساده و جذاب احتمال اینکه به عنوان یک روتین این فرآیند را ادامه دهید و نتیجه دلخواه را بدست آورید بسیار بالاتر است.

هرچه بیشتر بخوانید، مهارت خواندن آیلتس بهتر می شود. در تکنیک خواندن گسترده، نیازی نیست که هر کلمه را بفهمید، بلکه از منابع متعدد بخوانید. این به بهبود واژگان و ساختارهای دستوری برای زبان آموزان  کمک می کند.


مطالب مرتبط

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.