منوی سایت
Fluency چیست و چطور آن را تقویت کنیم؟
  • 1401-01-24
  • 2952

Fluency در زبان انگلیسی اشاره دارد به روان صحبت کردن با سرعت مناسب که برای مخاطب کاملا قابل درک باشد. در موقع برقراری ارتباط به زبان انگلیسی و یا بخش اسپیکینگ آزمون های بین المللی مانند آیلتس و تافل، این مهارت بسیار اهمیت پیدا میکند.

در این مطلب در مورد روش های تقویت Fluency صحبت خواهیم کرد:

شدیدا توصیه میکنیم متن‌های انگلیسی بخوانید. به صحبت‌ها یا آهنگ‌های انگلیسی گوش کنید. برنامه‌ها و فیلم‌های انگلیسی ببینید. هر فعالیتی به زبان انگلیسی به بالا بردن Fluency شما کمک می‌کند. هر فعالیتی.

تکرار کنی و این تکرار را طبق مراحل زیر انجام دهید.

به یک جمله گوش کنید. جمله را تکرار کرده و صدای خود را ضبط کنید. جمله اصلی و صدای خود را با هم مقایسه کنید. سعی کنید جمله‌ خود را به جمله اصلی نزدیک کنید. این روش به شکل شگفت انگیزی در بالا رفتن Fluency شما تاثیرگذار است.

امروزه شیوه های بسیاری برای روان بیان کردن جملات گرامری وجود دارد، اما شیوه زیر هنوز یکى از بهترین راههاى تقویت روان صحبت کردن در انگلیسى در مدت زمان کوتاه است.

این روش به نام ” تمرینهاى جایگزینى” یا substitution drills شهرت دارد:

جمله‌ای از نظر گرامری سطح بالا انتخاب کنید و روی کاغذ به صورت درشت بنویسید. نخست واژه انتهایی را بگویید. بعد واژه انتهایی و واژه قبل از آنرا با صدای بلند تلفظ کنید. پس از آن یکی یکی به واژه ها اضافه کنید ولی از سرعت کم نکنید تا به ابتدای جمله برسید.

به این ترتیب اگر جمله مثلاً ده کلمه داشته باشد، شما با ده بار تکرار به ابتدای آن رسیده اید. با این روش سخت ترین ساختارها را هم میتوان با چند بار تکرار بدون مکث ادا کرد. به این شیوه تمرین backward building میگویند. پس از آن در هر بار تکرار به جای کلمات کلیدی یک کلمه یا کالوکیشن جدید با همان سرعت اولیه به کار ببرید.

نکته مهم بعدی از صحبت کردن خجالت نکشید، فرار نکنید باید از یک جایی شروع کرد و انجام آن به مرورزمان و مشاهده تغییرات مثبت بهترین انگیزه برای ادامه این مسیر است.

مطالب مرتبط

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.