منوی سایت
اسکیم کردن و اسکن کردن در آزمون ریدینگ آیلتس
  • 1400-04-05
  • 1723

مهارت های مورد نیاز برای تقویت درک مطلب و یافتن پاسخ های درست برای پرسش های آیلتس در آزمون ریدینگ بسیار مهم و کلیدی میباشند. در این مطلب سعی داریم تکنیک های اسکمینگ و اسکنینگ را با هم بررسی کنیم. نظر انداختن (skimming) و مرور اجمالی (scanning) دو استراتژی متفاوت برای تندخوانی و خواندن متن های طولانی هستند.

اسکیم کردن یا Skimming :

اسکیمینگ یا اسکیم کردن یکی از ابزارهایی است که کمک میکند تا در زمان کمتر، مقدار بیشتری از متن را بخوانیم. در واقع اسکیمینگ یعنی اینکه فقط بدنبال ایده اصلی و محوری متن باشیم. با حرکت سریع چشم بر روی متن ها بدون اینکه کلمه به کلمه متن را بخوانید تنها با نگاهی اجمالی و با سرعت کل متن را بخوانید و کلمات اصلی را تشخیص دهید. به خاطر داشته باشید که برخی کلمات، اطلاعات گمراه کننده ای به شما می دهند. بنابراین آگاه باشید و در انتخاب کلمات و پیش بینی موضوع، دقت نمایید.

همیشه بدانید که مهم ترین قسمت های یک متن تیتر و عنوان هستند؛ این بخش ها را به خوبی نگاه کنید. پس بهتر است این قسمت ها را در حین انجام skimming به خوبی بخوانید و مورد توجه قرار دهید. ایده ی اصلی کل متن ریدینگ و پاراگراف ها باید در حین انجام این تکنیک روشن شود. بنابراین، بعد از Skim کردن متن، شما نمی‌توانید به سوالاهای خاصی پاسخ بدهید، شما فقط می‌توانید یک دیدگاه کلی از متن بدست بیاورید.

اسکن کردن یا Scanning:

اسکنینگ هم یک ابزار مفید دیگر برای تندخوانی است. برخلاف اسکیمینگ، هنگام انجام اسکنینگ فقط دنبال اطلاعات خاصی میگردیم و همه قسمتها را نمیخوانیم. به طور کلی زمانی از اسکنینگ استفاده میکنیم که هدفمان یافتن اطلاعات و چیز مشخصی باشد.

در نهایت پیشنهاد میکنیم که حتما این موارد را تمرین کنید. در روز مطالب و موضوعات مورد علاقه خود را سرچ کنید و سعی کنید برای درک بهتر مطلب از این روشها بهره ببرید و تمرین کنید.


مطالب مرتبط

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.