منوی سایت
‌توصیه هایی برای درس خواندن بهتر در شرایط قرنطینه
  • 1400-03-04
  • 862

درس خواندن در روزهای سخت قرنطینه بیشتر از هر زمان دیگری میتواند فشار و نگرانی های خاص خود را داشته باشد. در خانه ماندن به مدت طولانی کار سختیست و در کنارش برگزاری کلاس ها به صورت آنلاین و درس خواند به صورت مجازی حقیقتا شرایط را متفاوت و پیچیده میکند.

در ابتدا پیشنهاد میکنیم جای مشخصی را برای درس خواند درنظر بگیرید. درست است که همه اعضای خانواده غالبا در منزل هستند و فضای نسبتا شلوغی ممکن است داشته باشید اما با کمی همدلی و درجریان قراردادن باقی اعضای خانواده ساعتای را برای مطالعه در نظر بگیرید و در یک فضای مشخص به مطالعه بپردازید و تا حدممکن سعی کن فضای مطالعه خود را منظم نگه دارید تا با تمرکز بیشتری یاعات با کیفیتی برای مطالعه خود داشته باشید.

نکته مهم بعدی برنامه ریزی است، شما برای رسیدن به همه اهداف روزانه خود نیاز دارید تا برنامه مطالعه و کاری خود را مشخص و دقیق بدانید و طبق آن پیش بروید. امروز باتوجه به اینکه اکقر کلاس ها آنلاین هستند قاعدتا گوشی موبایل و لپ تاپ شما مدام در معرض دید شماست و گاهی ممکن است همین موضوع باعث شود تا ساعات طولانی به پرسه زدن در فضای مجازی بگذرد که کاملا شما را از کار و درس عقب می اندازد. سعی کنید برنامه روزانه مکتوب داشته باشید و بین ساعات مطالعه و کار خود، زمانی را برای استراحت به عنوان جایزه برای خود درنظربگیرید تا با علاقه و انگیزه بیشتری به ادامه کار فکر کنید.

سعی کنید روابط اجتماعی خود را حفظ کنید انسان با روابط خود زندست. قرنطینه دوران جدید و متفاوتی رو برای بشر ایجاد کرده اما سعی کنید باوجود ناملایمات دوستان خود را حفظ کنید به خضوض دوستانی که مشابه شما در شرایط درسی و کاری مشابه هستند میتواند انگیزه و روحیه شما را بالا ببرد.

نکته مهم بعدی ورزش و تغذیه مناسب است که بسیار در حال عمومی شما موثر است. سعی کنید در روز زمانی را برای ورزش و نرمش در نظر بگیرید. تغذیه مناسب و نوشیدن مستمر آب را فراموش نکنید.

و در آخر یادتان باشد پندمیک ها پیشینه طولانی دارند ولی همه آن ها تمام می شوند. کورونا هم از این قاعده مستثنی نیست. قوی باشید و با قدرت و امید برای رسیدن به هدفتان تلاش کنید.


مطالب مرتبط

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.