منوی سایت
نکات مهم در نوشتن مقاله رایتینگ تسک 2
  • 1399-07-16
  • 1737

نکات کلیدی در نوشتن مقاله رایتینگ تسک 2

موفقیت در IELTS Writing Task 2 به اطلاعات شما و دانستن تکنیک‌ها و دستورالعمل‌های آن بستگی دارد. تسک 2 قسمت دوم Writing آزمون آیلتس است.

در بخش تسک 2 آزمون آیلتس شما باید با نوشتن مقاله به یکی از سه نوع سوال زیر پاسخ دهید:

  1. نظر و عقیده خود را درباره موضوعی بیان کنید.
  2. فواید و معایب چیزی را برشمارید.
  3. موضوعی را بررسی کنید یا راه حلی ارائه دهید.

آزمون جنرال و آکادمیک آیلتس هر دو همین موارد را از شما خواهند پرسید. تنها تفاوتی که ممکن است در این قسمت از آزمون بین امتحان آکادمیک و جنرال وجود داشته باشد،‌ سوال مطرح شده است. اغلب سوالی که برای آزمون جنرال در نظر می‌گیرند راحت تر از آزمون آکادمیک است. نوشتن مقالات مختلف با موضوعات مختلف به شما کمک می‌کند تا برای این قسمت از آزمون آیلتس آمادگی پیدا کنید.

تعداد کلمات در تسک 2

این قسمت از آزمون آیلتس 40 دقیقه زمان دارد و شما باید در این زمان 250 کلمه در مورد موضوعی که داده شده بنویسید. البته بهتر است بیشتر از 250 کلمه استفاده کنید. به شما پیشنهاد می‌کنیم برای این بخش از آزمون بین 270 تا 290 کلمه بنویسید. بدین ترتیب مطمئن خواهید بود تعداد کلمات خواسته شده را رعایت کرده‌اید، همچنین بیش از اندازه نیز وقت صرف نوشتن نکرده‌اید. بهتر است به جای تمرکز بر نوشتن مقاله‌ای بلند، بر سازمان‌دهی اطلاعاتتان و نوشتن مقاله‌ای با رعایت اصول مقاله نویسی درست، تمرکز کنید. قطعا در زمان امتحان آیلتس فرصت شمردن کلمات را پیدا نخواهید کرد. توصیه ما این است که به جای شمردن کلمات، خطهای نوشته‌تان را بشمارید. قبل از امتحان و در هنگام تمرین، میانگین تعداد کلماتی که در یک خط با دستخط خودتان در یک برگه امتحانی جا می‌شود را بیابید. بدین ترتیب در زمان نوشتن مقاله آیلتس، می‌توانید به راحتی میانگین تعداد کلمات را به دست آورید.

لیستی از کلمات ربط داشته باشید و بدانید که هر‌کدام از کلمات به چه نحوی و چگونه در یک نوشته استفاده می‌شوند. کلمات ربط قطعا در بالا بردن نمره شما تاثیر بسزایی خواهند داشت. تصحیح کنندگان آزمون آیلتس حتما به کلمات ربطی که استفاده کرده‌اید توجه خواهند کرد و نمره‌ای برای آن در نظر خواهند گرفت.

تعداد پاراگراف‌ها در تسک 2

تعداد و تنظیم پاراگراف‌ها در مقاله تسک 2 حتما توسط تصحیح کننده آزمون آیلتس بررسی خواهد شد. هر مقاله شامل یک مقدمه مناسب است، مقدمه حاوی یک تا دو پاراگراف خواهد شد. در ادامه بخش اصلی مقاله حاوی 2 تا 3 پاراگراف است. در نهایت هر مقاله یک نتیجه گیری و پایان هم دارد و در مجموع مقاله‌ها عموما بین 4 تا 5 پاراگراف هستند.

نمی‌توانید تمام مقاله را در یک پاراگراف بنویسید، شما باید بتوانید نظرات و عقایدتان را ارزیابی و تفکیک شده در چندین پاراگراف مختلف بیان کنید. اگر بخواهید تمام مقاله را تنها در یک پاراگراف جا دهید به احتمال زیاد نمره‌تان کم خواهد شد.

البته این به معنا نیست تعداد پاراگراف‌هایتان را بی دلیل افزایش دهید یا تعداد پاراگراف‌های بیشتر یعنی نمره بیشتر! شما باید بتوانید نکات اصلی هر پاراگراف را به درستی بسط و گسترش دهید. اینکه 6 یا 7 پاراگراف داشته باشید دلیل بر این نیست که نمره بالایی دریافت کنید. تعداد پاراگراف‌ها باید با توجه به موضوع و نکات اصلی مقاله‌ای که می‌خواهید بنویسید تعریف شوند.

قطعا قبل از ورود به جلسه آزمون آیلتس نمی‌توانید در مورد تعداد پاراگراف‌ها تصمیم گیری کنید، باید بعد از خواندن سوال، ایده‌ها و نظرات خود را طبقه بندی کنید و تعداد پاراگراف‌ها را مشخص کنید. سپس شروع به نوشتن مقاله‌تان کنید. شما با 4 تا 5 پاراگراف می‌توانید نظرات و ایده‌های خود را بیان کنید و توانایی خود را در سازمان دادن آن ارائه دهید. این روش احتمالا به شما در بالا بردن نمره‌تان کمک خواهد کرد.

برنامه ریزی

برای نوشتن مقاله‌تان برنامه‌ریزی کنید. باید بدانید نکات اصلی و نظرات و ایده‌هایتان چیست یا از کجا می‌خواهید شروع کنید. بهتر است تقریبا 5 دقیقه قبل از شروع به نوشتن مقاله‌، به خوبی و روشنی به آن فکر کنید. Writing task 2 آخرین بخش آزمونتان را تشکیل می‌دهد و بخش‌های دیگر آزمون مثل  Listeningو Reading خسته‌تان کرده‌است. پس احتمال اینکه در این بخش انرژی‌تان به حداقل رسیده باشد و اشتباه کنید، بسیار زیاد است. ما به شما توصیه می‌کنیم برای تمرکز بر‌ تسک 2 قبل از شروع آن برنامه ریزی کنید:

  1. موضوع مقاله را به درستی تشخیص دهید.
  2. با روش طوفان مغزی نظرات و ایده‌هایتان را یادداشت کنید.
  3. از بین نکاتی که نوشتید، بهترین موارد را انتخاب کنید.
  4. مطالب را دسته بندی کنید.
  5. تعداد پاراگراف‌ها را مشخص کنید.

بعد از این موارد، شروع به نوشتن مقاله کنید و در نهایت مقاله‌تان را مرور و غلط‌گیری کنید. در همین حین نیز می‌توانید با شمردن خطوط مقاله، تعدادی کلماتی را که نوشته‌اید شمارش کنید.

برای اینکه در روز امتحان آیلتس دچار سردرگمی نشوید بهتر است در خانه یا کلاس نیز که برای تسک 2 تمرین می‌کنید، تمرین برنامه‌ریزی برای این قسمت از آزمون را نیز انجام دهید. قطعا این مهارتی است که به شما در نوشتن مقاله بهتر و گرفتن نمره 7، 8 یا 9 کمک می‌کند.

آیا باید نظر خودم را بیان کنم؟

این سوالی است که اغلب داوطلبین از ما می‌پرسند. قبل از آن باید بدانید که IELTS نسبت به هرکدام از سوالات و بخش‌های آزمون بسیار موشکافانه عمل می‌کند. قبل از پاسخ دادن به Writing Task 2، دستورالعمل و سوال آن را به دقت بخوانید. نظر خود را بیان نکنید مگر اینکه در سوال مطرح شده باشد. مثلا اگر درسوال بگویند در مورد موضوع داده شده چه فکری می کنید یا چه عقیده‌ای دارید، آنگاه به بیان نظرات و ایده‌های خود بپردازید. در زیر مواردی را مشاهده می‌کنید که اگر در متن سوال بکار برده شوند شما مجاز به ابراز نظر و عقیده خود هستید:

  • …do you agree?
  • …do you think…?
  • …your opinion…?
  • …what is your view?
  • Do the advantages outweigh the disadvantages?
  • Is this positive or negative?

مطالب مرتبط

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.