منوی سایت
نکات ضروری در آزمون SPEAKING
  • 1400-11-12
  • 2409

اگر تا به امروز درگیر آزمون آیلتس شده باشید، در رابطه با بخش اسپیکینگ نظرات متفاوتی وجود دارد که احتمالا شما هم شنیده باشید. براساس نظرات اغلب شرکت کنندگان تست Speaking یکی از پر استرس ترین و حساس ترین  بخشهای آزمون آیلتس است اما نیازی به نگرانی نیست به راحتی میتوانید با آگاهی کامل از شرایط آزمون و تسلط کافی این مرحله را پشت سر بگذارید.

آزمون اسپیکینگ به 3 بخش تقسیم می شود:

1- بخش اول: شما به سوالات ساده و عمومی مثل: شغل، خانواده، محل زندگی و … جواب می دهید.

2- بخش دوم: در این قسمت اگزمینر به شما یک سوال مشخص می دهد و شما یک دقیقه فرصت دارید که به سوال فکر کنید و بعد 1 تا 2 دقیقه در مورد سوال صحبت کنید.

3- بخش سوم: اگزمینر از شما سوالاتی در رابطه با مفاهیم سوال بخش دوم می پرسد.

در این مرحله چند نکته و وسوال مهم در مورد آزمون اسپیکینگ را به شما توضیح می دهیم که احتمالا زیاد شنیده باشید :

1- برخی معتقدند که آزمون اسپیکینگ ساده ترین بخش آیلتس است اما حقیقت این است که هر چهار آزمون فرعی سطح دشواری یکسانی دارند، اما ممکن است بسته به تسلط شما به هرچهار مهارت، یک بخش از امتحان را راحت‌تر از سایرین باشد.

2- برای کسب نمره بالا باید لهجه ای شبیه به بومی داشته باشید. لهجه شما یک معیار ارزیابی نیست، بلکه تلفظ صحیح است که ارزیابی میشود. زمانی که تلفظ شما چک میشود به تک تک حرفها، استرس لغت ها و آهنگ کلام توجه میشود.برای تقویت این مورد استفاده از دیکشنری آنلاین بسیار توصیه می شود.

3- آیا باید از ساختارهای دستوری پیچیده استفاده کنیم تا نمره بهتری بگیریم؟ گاهی ممکن است کسی فقط با عبارتهای ساده و صحیح صحبت کند اما برای گرفتن نمره بالاتربهتر است از ساختارهای دستوری پیچیده تر حتی با چند اشتباه کوچک استفاده کنید.

در اینجا چند مثال از جملات گرامری پیچیده میبینید:


.Conditional clauses:As soon as I take my IELTS exam, I’ll move to Australia-

.Time clauses: As soon as I take my IELTS exam, I’ll move to Australia-

.Reported speech: My friend said she would help me study for this exam-

.Modal verbs: She might have arrived by now-


4-گاهی به اشتباه گفته می شود که اگر جواب سوالی را ندانید نمره بالایی نمیگیرید. اگر سوالی را متوجه نشدید می توانید از اگزمینر بخواهید آن را تکرار کند یا به مدل دیگری آن را بپرسد. به طور کلی اگر پاسخ سوالی را نمی دانید، توضیح دهید که چرا نمی دانید. هیچ جواب درست و غلطی وجود ندارد.



منبع :www.fluentu.com


مطالب مرتبط

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.