منوی سایت
راه های مهاجرت کاری به آلمان
  • 1400-09-29
  • 1926

راه های مهاجرت کاری به آلمان

با اخذ مدرک زبان

مهاجرت کاری به آلمان از طریق شرکت در دوره های آوسبیلدونگ 

بر اساس قانون جدید کشور آلمان ، درصورتی که در لیست رشته هایی که توسط دولت این کشور ارائه می شود ، تخصص کاری داشته باشید یا بتوانید نشان دهید که 2 سال در آن زمینه بصورت تخصصی آموزش دیده اید می توانید برای ویزای کاری آلمان درخواست دهید. در این روش نیازی به مدرک لیسانس ندارید ولی می بایست حتما 3 سال سابقه کاری و همچنین مدرک زبان آلمانی دردرحد ارایه دهید.B1.

دولت آلمان جهت هرچه راحت تر شدن شرایط کاری مهاجرت برای نیروهای کار متخصص شرایطی را فراهم نموده است؛ به این صورت که شما برای دوره های آوسبیلدونگ پذیرش می گیرید و به کشور آلمان ورود می کنید. دوره های آوسبیلدونگ معمولا 18 تا 24 ماهه هستند و بعد از  آن شانس کاری بسیاری زیادی در کشور آلمان خواهید داشت.

توجه داشته باشید که برای مهاجرت کاری به آلمان از طریق ثبت نام در دوره های آوسبیلدونگ حداقل سن شما می بایست 25 سال باشد و مدرک زبان در حد داشته باشید.B1  

بلو کارت یا کارت آبی blue card

بلوکارت یا همان کارت آبی آلمان یکی از بهترین انواع اقامت های کاری آلمان می باشد و در صورتی می توانید به آن دست پیدا کنید که حقوق دریافتی شما از شغل مورد تایید واقع شده اداره کار آلمان 4200 یورو در ماه به بالا باشد. در این روش همانند روش قبلی مدت زمان قرارداد کاری شما باید یکسال باشد و خوب است بدانید که این اقامت قابلیت تمدید را نیز دارد. حداکثر مدت زمانی که بلوکارت اعتبار دارد 4 سال می باشد اما شما با 5 سال کار در آلمان می توانید درخواست اقامت دائم نموده و بعد از 8 سال نیز برای پاسپورت آلمان درخواست خود را ارائه نمایید و در صورتی که در مدت زمانی کمتر از 3 سال بتوانید زبان آلمانی را در حد عالی فرا بگیرید زودتر درخواست پاسپورت نمایید.

ویزای job seeker جستجوی کار

در حال حاضر کشورهای اتریش و آلمان ویزایی تحت عنوان ویزای جستجوی کار دارند که با این ویزا می توانید در مدت 6 ماه در کشور مورد نظر حضور داشته و به دنبال کار بگردید. اگر شما طی این مدت بتوانید کاری مرتبط با تخصص خود بیابید که مورد تایید آلمان باشد و حداقل حقوق مکفی معین شده را نیز دریافت نمایید، موفق به دریافت مجوز اقامت کاری خواهید شد. 

شایان ذکر است که حداقل مدت زمان این قرارداد کاری باید 1 سال باشد و شما می توانید اقامت خود را برای 1 سال دیگر نیز تمدید نمایید. زمانی که برای بار دوم اقامت خود را تمدید می کنید اقامت 3 ساله دریافت خواهید نمود و به طور کلی بعد از 5 سال زندگی و کار و پرداخت مالیات در این کشور می توانید درخواست اقامت دائم آلمان نمایید. در صورتی که از طریق شغل مورد نظر حقوقی معادل 4200 یورو در ماه و یا بالاتر دریافت نمایید می توانید بلوکارت دریافت کنید. ویزای جستجوی کار آلمان الزاماتی دارد از جمله:

    دارا بودن حداقل مدرک لیسانس که مورد تایید آلمان واقع شده باشد

    آشنایی با زبان آلمانی در حد B1

    دارا بودن حداقل 3 سال سابقه کار مرتبط

    سن زیر 40 سال

به طورکلی دانش زبانی قدم اول در مسیر مهاجرت هست اما به این معنا نیست که سطح زبانی در حد سخنرانی یا مطالعه ی آثار ادبی داشته باشید ابتدا نیاز به سطح الزامی است که نیاز روزمره ی شما را رفع می کند از جمله احوالپرسی A1/ A2  

خرید روزمره و مکالمات ساده اما برای ارتقا سطح شغلی و تحصیلی در آلمان B1  دارای اعتبار بالاتری است و در بهبود سطح کیفیت شغلی و تحصیلی تاثیر چشم گیری خواهد داشت.

مطالب مرتبط

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.