منوی سایت
اشتباهات رایج در یادگیری زبان با فیلم‌
  • 1400-08-25
  • 1504

فیلم‌ دیدن یکی از بهترین ابزار‌ها برای یادگیری زبان است. حالا این سوال پیش می آید که یادگیری زبان با استفاده از فیلم‌ها هم اصول و شرایط خاصی دارد؟

عدم انتخاب فیلم مناسب:

ابتدا باید سطح سختی فیلم را بسنجید. معمولا می‌توان میزان سختی فیلم را براساس نوع (ژانر) آن تشخیص داد. مثلا، بیشتر فیلم‌های کودکانه (انیمیشن ها) نسبتاً آسان هستند. فیلم‌های اکشن راحت‌ترند چون معمولاً بیشتر از گفتگو، به تصاویر تکیه می‌کنند. اما فیلم های جدی و عمیق ( آنهایی که برنده جایزه اسکار می شوند) برای زبان آموزان کمی سخت‌تر هستند؛ چون این فیلم‌ها اکثرا به ریز اطلاعاتی می‌پردازد که فهم آنها به زبان‌های دیگر ممکن است، دشوار باشد.

هرفیلم اصطلاحات مختص خود را دارد. مثلا فیلم عاشقانه عبارتها و اصطلاحات مرتبط دارد که اگگر بخواهید یادبگیرید منبع خوبی از این موارد است.

فیلم‌هایی انتخاب کنید که از دیدنشان لذت می‌برید. لذت بردن از یک فیلم، انگیزه ارزشمندی برای تماشای فیلم و درنهایت یادگیری بهتر است.

نداشتن پیش زمینه درمورد داستان فیلم:

فکر می‌کنید تمام کاری که باید برای دیدن یک فیلم انجام داد، این است که تخمه بشکنید و دکمه شروع را بزنید؟ مسلماً باید بیشتر از این‌ها انجام دهید!!! اگر چیزی از داستان فیلم ندانید هیجان انگیزتر خواهد بود. اما دنبال کردن فیلم، برایتان سخت می‌شود و بیشتر از اینکه روی خود زبان تمرکز کنید به شناختن شخصیت‌ها و اتفاقات و مسائل حاشیه‌ای توجه خواهید کرد. اگر نتوانید فیلم را دنبال کنید احتمالا علاقه‌تان را از‌ دست می‌دهید و کلا قید فیلم دیدن را می‌زنید. درنهایت فرصت یادگیری زبان با یکی از مفرح ترین راه‌ها را از دست خواهید داد.

فیلم را فقط یک بار نبینید:

فیلم دیدن به زبان مادری خودتان یک بار کفایت میکند اما فیلم به زبان مورد نظرتان برای آموزش داستان متفاوتی دارد. اول اینکه شما ممکن است قسمت‌هایی را از دست بدهید، کشف جزئیات مهم سخت تر می‌شود و شما گمراه می‌شوید. به علاوه تکرار برای یادگیری زبان اهمیت دارد و اگر فیلم را تنها یکبار ببینید لغات و گرامر آن را نمی‌توانید یاد بگیرید.

وقتی صحنه‌های مهم را چند بار می‌بینید، به عبارت‌ های جذاب، لغات تازه و یا قواعد دستوری دشوار دقت کنید. اگر دیالوگی را دوست داشتید سعی کنید آن را حفظ کنید! این نه تنها کمک می‌کند، لغات را حفظ کنید؛ بلکه می‌توانید از آن برای ساختن جملات مشابه در آینده استفاده کنید.

فقط فیلم نبینید:

یک دفترچه یادداشت تهیه کنید. همینطور که فیلم را می‌بینید نکته‌ها را یادداشت کنید. کلماتی که نمی‌دانید، عبارت‌هایی که دوست دارید و هر چیزی که به گوشتان جالب می آید را، بنویسید. به عنوان فعالیت بیشتر، خلاصه ای از هر قسمت را بنویسید.




مطالب مرتبط

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.