منوی سایت
نکات مربوط به املای کلمات یا Spelling
  • 1400-04-19
  • 1346

املای صحیح کلمات و یا همان دیکته صحیح به عبارتی (Spelling) در بخش های لیسنینگ، ریدینگ و رایتینگ آیلتس اهمیت بسیار زیادی دارد.

در این مطلب برخی از نکات کلی که میتواند به شما کمک کند تا اشتباهات سطحی خود را تصحیح کنید اشاره شده است.

اگر پاسخ تان حتی در یک حرف اشتباه املایی داشته باشد در بخش لیسنینگ و ریدینگ،  پاسخ شما اشتباه خواهد بود. در بخش رایتینگ نیز، در نمره دهی که به واژگان اختصاص دارد املای کلمات نیز مدنظر قرار می گیرد. اگر تعداد غلط های املایی شما زیاد باشد، بر پایین آمدن نمره شما تأثیر خواهد داشت.

برای وارد کردن پاسخ برخی از سوالات لیسنینگ و ریدینگ، شما باید یک یا چند کلمه را در پاسخنامه بنویسید. اگر این کلمه یا کلمات را با املای صحیح وارد نکنید، پاسخ شما غلط خواهد بود.

معمولا در بخش اول لیسنینگ، این امکان وجود دارد که پاسخ سوال، اسامی خاص (اسامی پرکاربرد زن و مرد در زبان انگلیسی، اسامی مکان، شهرها، ماه ها و روزها و …) باشد. در برخی موارد، اسم افراد spell می شود. به عبارتی حروف آن کلمه تک به تک گفته می شود. اما در برخی موارد اینگونه نخواهد بود.

یادتان باشد در رایتینگ، اول جمله و اسامی خاص، روزها، ماه ها حتما با حرف بزرگ شروع می شوند.

روش یادگیری spelling برای آزمون آیلتس

به طور کلی، راه سریع و آسانی برای بهبود spelling وجود ندارد. در زبان انگلیسی spelling کلمات دارای استثناهای زیادی می باشد. در نتیجه، یادگیری املای کلمات فرآیند زمان بری خواهد بود. شناخت کلمه ها، خانواده کلمه ها، ریشه آنها، پیشوندها و پسوندها، بخش ها یا همان سیلاب های یک کلمه می تواند به شما کمک کند و برای این شناخت دیکشنری میتواند کمک شایانی به شما کند مخصوصا در حین یادگرفتن لغات جدید.

برای تمرین املای کلمات، پیشنهاد میکنیم از وب سایت های free spelling برای تمرین استفاده کنید. هم شامل نکات آموزشی برای تمرین است و هم امکان انواع تست طراحی شده تا خودتان را بسنجید.

https://howtospell.co.uk/

https://www.examword.com/ielts-spell

در نهایت به مرور و با تمرین و مطالعه میتوانید تسلط خود را افزایش دهید.

مطالب مرتبط

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.