منوی سایت
چند نکته برای تقویت تلفظ زبان انگلیسی
  • 1400-04-15
  • 926

تلفظ  کردن دقیق کلمات یکی از مهم‌ترین بخش‌های یادگیری هر زبانی است، به ویژه وقتی در حال یادگیری زبان انگلیسی باشید. طرز صحبت کردنتان تاثیر زیادی بر این دارد که دیگران متوجه حرف‌هایتان می‌شوند.توجه داشته باشید که تلفظ تنها به دانشتان مربوط نیست، بلکه مهارتی فیزیکی است که باید برای تقویت آن مرتب تمرین کنید.

نکته اول : به صحبت کردن خودتان گوش دهید سعی کنید صدای خود را ضبط کنید و حتما به صدای خود گوش دهید. تشخیص خطاهای تلفظی وقتی در حال صحبت کردن هستید، غالبا دشوار است چرا که هنگام حرف زدن تمرکزتان، به جای صدایتان، بیشتر بر ارتباط برقرار کردن و رساندن منظورتان است. در نتیجه اگر نتوانید خطاهایتان را بشنوید، تصحیحشان نیز آسان نخواهد بود. 

نکته دوم : یادتان باشد صرف کمی وقت برای مرور اصول اولیه‌ بسیار ضروری است. نقش‌های مختلف واژه‌ها در جمله و همچنین اشتباهات رایج گرامری را جستجو کنید و سعی کنید در این باره بیشتر بخوانید تا استباهات خود را بتوانید تصحیح کنید.

نکته سوم : خودتان را نگاه کنید جلوی آینه بایستید ومتن ها و مکالمات روزمره را جلوی آینه برای خودتان تکرار کنید.

نکته چهارم : از افراد بومی و انگلیسی زبان تقلید کنید. سعی کنید خوب گوش دهید. به برنامه‌های رادیویی انگلیسی‌ زبان گوش دهید و برنامه‌های تلویزیونی و فیلم‌های انگلیسی‌زبان تماشا کنید. آنچه را می‌شنوید تکرار کنید، حتی اگر معنای آن را نمی‌دانید.

نکته پنجم:  یک دوست پیدا کنید بازخورد گرفتن از یک فرد دیگر بسیار موثراست. دوستی پیدا کنید که علاقه‌مند به تقویت انگلیسی خود باشد. صداهای ضبط شده‌ی خود را با یکدیگر مبادله کنید و بادقت به تلفظ‌ها گوش دهید.

نکته ششم :  به لحن و استرس کلمات توجه کنید سعی کنید شعر، سخنرانی و ترانه‌هایی را با صدای بلند بخوانید و بر لحن و استرس واژه‌ها تمرکز کنید.

سعی کنید این موارد را امتحان کنید تا معجزه آنها را ببنید بادتان باشد که همیشه تمرین کنید، به مرور تاقیرات آن را خواهید دید.


مطالب مرتبط

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.