منوی سایت
راهکارهایی برای تقویت مهارت نوشتن در زبان انگلیسی
  • 1400-02-25
  • 916

یکی از چالش های بزرگ برای بسیار ی از افرادی که درحال یادگیری زبان انگلیسی هستند یادگیری و صحیح مهارت نوشتن یا همان رایتینگ است. سعی کردیم در این مطلب راهکارهایی که میتوانند برای بهبود این مهارت اثربخش باشند را ارائه دهیم.

1- دایره واژگان خود را گسترش دهید.

برای اینکه بتوانید یک مطلب را به خوبی و شفاف براساس ایده خود بنویسید به دایره وسیعی از لغات نیاز دارید. یادگیری صحیح لغات نیز خودش درس مهمی است چرا که نباید فقط معنی واژگان را حفظ کنید بلکه ضروری است که سعی  کنید لغات را در جمله بیاموزید تا نحوه استفاده صحیح آن را یادبگیرید.

استفاده از دیکشنری و یادگیری تمام اشکال یک لغت به همراه حروف اضافه آن میتوانید بسیار راه گشا باشد. به عنوان مثال به جای یادگیری واژه‌ی Depend به صورت مجزا، ان را با حالت‌های زیر به خاطر بسپارید.

To depend on

To be dependent on

A dependent

2-مهارت املایی خود را تقویت کنید.

سعی کنید دیکته صحیح کلمات را به خاطر بسپارید و مدام تمرین کنید چرا که استباه نگارشی در بعضی موارد هم معنی کلمات را به اشتباه تغییر میدهد و علاوه بر ان خواننده ممکن است برداشت نادرستی از مفهموم جملات شما داشته باشد.

3- جستجو کنید و منظم مطالعه داشته باشد.

برای اینکه به صورت صحیح بنویسید خواندن به زبان انگلیسی میتواند بسیار موثر باشد.چرا که میتوانید با سبک های متفاوت نگارش آشنا شوید و از آنها ایده بگیرید. برای تداوم این کار انتخاب مقالات و موضوعات مورد علاقه شما میتواند انگیزه شما را چند برابر کند پس به خودتان سخت نگیرید و با مطالب مورد علاقه خود یادگیری لذت بخشی را تجربه کنید.

4- گرامر یا همان دستور زبان انگلیسی را به خوبی بیاموزید.

استفاده صحیح از زمان ها  و زعایت علامت های نگارشی میتواند متن شما را روان و خواناتر کند پش حتما سعی کنید دستور زبان را به درستی بیاموزید. نکته مهم اینکه همیشه writing خود را دو بار بخوانید. در مرحله اول به دنبال اشتباهات اصلی گرامری خود باشید و در مرحله‌ی دوم برای یافتن اشتباهات گرامری خاص خود باشید که به تازگی آنها را مطالعه کرده و آموخته‌اید.

دل را به دریا بزنید تا شروع نکنید چیزی درست نمیشود پس سعی کنید بنویسید حتی از روزمره خود با به کارگیری گرامر صحیح بنویسید تا عادت کنید. هرکاری در ابتدا سخت است اما به راحتی با تکرار میتوانید مهارت رایتینگ خود را تقویت کنید.






مطالب مرتبط

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.