منوی سایت
تغییرات آزمون آیلتس
  • 1400-01-22
  • 664

همین که در حال مطالعه این صفحه باشید یعنی اینکه در حال آماده شدن برای آزمون آیلتس هستید، یا دست کم به فکر آن هستید! به همین خاطر فکر کردیم که خوب است از آخرین تغییرات آزمون آیلتس در سال 2020 آگاه باشید!

نگران نباشید، این تغییرات در حدی نیستند که فکر شما را آشفته کرده یا خللی در برنامه‌ ریزی های شما وارد کنند. آزمون آیلتس، همان آزمون آیلتس است. اما کمی توجه به این نکات به شما کمک خواهد کرد سرِ امتحان اصلی به خاطر همین تغییرات کوچک و کم اهمیت تمرکزتان را از دست نداده و نتیجه بهتری در آزمون بگیرید!

این تغییرات در بخش Listening اعمال شده و بخش های دیگر همچنان به همان شکل هستند.

تغییرات داخل بخش Listening

اولین تغییر در بخش Listening آزمون آیلتس، در کلمات به کار رفته در آزمون است. در این بخش کلمه Section حذف شده وبه Part تبدیل شده است.

اما شاید تغییر اصلی که در اینجا اتفاق افتاده در ابتدای بخش Listening باشد. از اینجا به بعد دیگر خبری از مثال ابتدای آن نیست. صدای ضبط شده از همان ابتدا پخش شده و شما هم باید از همان اول با دقت به آن گوش کرده و سوالات را جواب دهید. این فایل صوتی دوباره پخش نخواهد شد.

به همین خاطر، باید از قبل تمرین کرده باشید تا سر جلسه شوکه نشوید. از همان لحظه اول که دفترچه بخش Listening به شما داده می‌شود، تمرکز کرده و به دستور العمل هایی که برای شما پخش می‌شود دقت کامل داشته باشید.

تغییر بعدی، در صفحه بندی دفترچه آزمون است. این بار دیگر خبری از شماره صفحه نیست که شاید به نظر برای بعضی از داوطلبان کمی ترسناک به نظر آید، اما بدیهی است که اگر همراه با صدای پخش شده در آزمون پیش رفته و موضوع صحبت ها را گم نکنید، این مسئله کوچکترین مشکلی برای شما ایجاد نخواهد کرد.


مطالب مرتبط

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.