منوی سایت
منابع مناسب برای پادکست انگلیسی
  • 1400-01-15
  • 969

پادکست های انگلیسی منابع مناسبی برای تقویت مهارت های زبان انگلیسی

یکی از مهم ترین روش های یادگیری زبان انگلیسی گوش دادن به انواع پادکست ها و فایل های صوتی انگلیسی است که امروزه منابع بسیار زیادی برای آن وجود دارد. با گوش دادن به پادکست انگلیسی علاوه بر تقویت مهارت شنیداری، دایره لغات خود را نیز افزایش میدهید و علاوه بر آن با تقلید لهجه و تکرار عبارات میتوانید تلفظ درست تری داشته باشید.

توجه داشته باشید که کار کردن روی مهارت شنیداری و پادکست ها باید به صورت روزانه انجام شود تا بهترین اثربخشی را داشته باشد. گوش کردن به پادکست فقط مخصوص سطوح بالا نیست. شما در هر سطحی که باشید می توانید از پادکست برای بهبود سطح زبان خود استفاده کنید.بهتر است از پادکستهایی که به سطح فعلی زبان انگلیسی شما نزدیک است شروع کنید.
تنوع پادکست ها بسیار بالاست و شما میتونید براساس سلیقه موصوعات مورد علاقه خود را پیدا کنید.

BBC 6 Minute English

یکی از بهترین منابع برای یادگیری، مجموعه کامل پادکست های BBC 6 Minute English است که علاوه بر فایل صوتی، کلمات کلیدی و متن هر فایل را در اختیار شما قرار میدهد. کل پادکست ها زمانی حدود 6 دقیقه دارند و تمرین بسیار خوبی با توجه به تنوع موضوعات ارائه شده میتواند باشد.

همان طور که بیان شد پادکست ها transcript یا متن دارند. این به شما کمک می کند تا کلمات و عبارات جدید را به سرعت در متن پیدا کنید و ساختار انواع مختلف جمله را یاد بگیرید.

NPR

یکی دیگر از پادکست هایی که گوش دادن به آن را پیشنهاد میکنم سرویس NPR است. در واقع NPR یک رادیو با دسته بندی های متعددی است که طیف متنوعی از موضوعات را شامل می شود و به همین خاطر گزینه بسیار مفیدی برای افرادی است که قصد تقویت زبان انگلیسی را دارند.

دسته بندی های موضوعی متنوعی این پادکست ها دارند که میتوانید به راحتی انتخاب کنید. این سرویس هم مانند نمونه قبلی به شما امکان یادگیری لغات انگلیسی در موضوعات مختلف را می دهد که قاعدتا باعث بهبود وسعت دایره لغات شما می شود.

British Council

این مورد هم یک پادکست با لهجه بریتیش بسیار معروف هست. اپلیکیشن سایت بریتیش کانسیل هم قابل دانلود است. با نصب روی گوشی همه جا می توانید به پادکستها دسترسی داشته باشید و و مطالعه کنید. این پادکستها در چهار سری دسته بندی  شده اند و براساس سطحی که  هستید میتوانید انتخاب کنید و علاوه بر آن در هر سری تعداد زیادی پادکست به همراه متن و یک تست از آن پادکست وجود دارد.

به طور کلی منابع بسیاری برای بهبود مهارت شنیداری موجود است که به زودی موارد جدید دیگری نیز منتشر خواهد شد.

مطالب مرتبط

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.