منوی سایت
آزمون آیلتس چیست؟
  • 1400-01-23
  • 906

آزمون آیلتس IELTS

آیلتس چیست؟

آزمون آیلتس (IELTS) که مخفف The International English Language Testing System به معنای سیستم بین‌المللی سنجش زبان انگلیسی است، برای سنجش چهار مهارت اصلی زبانی، خواندن (Reading)، نوشتن (Writing)، گوش کردن (Listening) و صحبت کردن (Speaking) طراحی شده است و به صورت سیستماتیک و کاملاً هدفمند به سنجش و ارزیابی این مهارت‌ها می‌پردازد. مدرک آیلتس برای ورود به اکثر کشورها، دانشگاه‌ها و شرکت‌های خارجی، مورد نیاز مهاجرین است.

 

برای طراحی هر آزمون آیلتس و گزینش سؤالات مربوط به هر سنجش، تیمی متشکل از یک روان‌شناس، یک جامعه‌شناس، چند کارشناس زبان‌شناسی، چند متخصص Testing و تعدادی از افراد با گویش‌ها و لهجه‌های متنوع جهت اجرای قسمت Listening باهم همکاری می‌کنند.

چرا آیلتس مهم است؟

امروزه در جهان بطور متوسط حدود ۲۰۲ میلیون آزمون برگزار می‌گردد و در سراسر دنیا و در بیش از ۱۰.۰۰۰ سازمان از جمله دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و سازمان و نهادهای غیر دولتی، مدرک آیلتس را به عنوان مرجع سنجش دانش زبانی، معتبر دانسته و آن را جز در موارد و رشته‌های خاص، جایگزین مدرک تافل کرده‌اند.

یکی از دلایل موفقیت این آزمون و پذیرش و اقبال جهانی به مدرک آیلتس در مقایسه با مدارک مشابه نظیر تافل، دقت و سنجیدگی در نحوه طراحی و چیدمان سؤالات آزمون است. آزمون آیلتس نه تنها به سنجش دانش زبانی و  میزان سواد انگلیسی افراد می پردازد، بلکه با ساختاری منسجم و روشی کاملاً علمی سطح آگاهی‌های دیگر فرد را نیز مورد ارزیابی قرار می‌دهد؛ مواردی نظیر IQ، دقت و سرعت عمل.

از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد آزمون آیلتس نحوه نمره دهی و مدل محاسبه نمره برای دو مهارت Listening و Reading است. به این صورت که برای نمرات مختلف، حیطه ای مشخص تعریف شده و هر یک سؤال به صورت یک امتیاز مجزا محسوب نمی‌شود. در واقع برای هر نمره‌ای یک بازه تعریف شده که این روش میزان پاسخ‌های شانسی را تا حدود زیادی کاهش می‌دهد.

از طرفی دیگر نوع سؤالات به گونه ای طراحی شده است که ترکیبی از سؤالات گزینشی و نوشتاری باشد که این مورد نیز سبب کاهش میزان انتخاب شانسی گزینه‌ها می‌شود.

اگر قصد ثبت نام و شرکت در آزمون آیلتس را دارید میتوانید در موسسه رهام(آیلتس کرج) جهت شرکت در آزمون ثبت نام کنید واز دوره های فشرده و نمیه فشرده ما بهره مند شوید.

جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر میتوانید از طریق شماره تماس زیر با ما در ارتباط باشید.
02632220830 - 02632242934


مطالب مرتبط

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.