منوی سایت
رایتینگ آیلتس و هفت نکته کاربردی برای کسب نمره ۷
  • 1399-07-16
  • 1237

به احتمال زیاد شما هم مشکلات زیادی با بخش رایتینگ آزمون آیلتس داشته باشید. دلیل اصلی این امر هم عدم اطلاع داوطلبین در مورد ساختار مورد نظر در چنین آزمون‌هایی است. در این بخش می‌توانید با نکات کلیدی در زمینه چگونگی کسب حداقل نمره ۷ در آزمون رایتینگ آیلتس و به‌ویژه در قسمت نوشتن مقاله آشنا شوید.

اول) نظر خودتان را دراین‌باره به اشتراک‌گذارید.

این موضوع از اهمیت بسیار فراوانی برخوردار است. برای اینکه بتوانید در آزمون رایتینگ آیلتس حداقل نمره ۷ را کسب کنید، به اشتراک گذاشتن نظرات شخصی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در بعضی مواقع نیاز است تا هر دو جانب یک قضیه را بسنجید و دراین‌باره قضاوت کنید، به همین دلیل شما هم باید، نظر شخصی خود را دراین‌ باره و با توجه به قواعد رایتینگ آیلتس به آن اضافه کنید. به خاطر داشته باشید که گاهی اوقات نیاز است تا هر دو سوی قضیه را به‌صورت مساوی و همانند دو روی یک سکه در نظر بگیرید. و یا از زاویه خاصی به موارد مطرح‌شده در سؤالات رایتینگ آیلتس نگاه کنید و سپس نظر شخصی خود را دراین‌باره و با ذکر مثال‌های متعدد بنویسید. می‌توانید نظر شخصی خود را در پاراگراف اول و یا پاراگراف معرفی (introduction) جای دهید، ولی نکته مهم این است که نظرات شخصی افراد باید در پاراگراف‌های مرتبط با بدنه (Body) حتماً به کار رود.

دوم) حفظ نکنید.

ممکن است سعی کنید که یک سری از اصطلاحات و کلمات خاص که باهم به‌کاربرده (collocation) می‌شوند را حفظ کنید. ولی بااین‌وجود باید بدانید که هنوز هم در ابتدای راه هستید و نیاز است تا کارهای زیادی دراین‌باره صورت گیرد. علاوه بر این، ممکن است اقدام به حفظ کردن گروهی از کلمات و اصطلاحات مفید و پرکاربرد کنید و سپس عین همان موارد را در مقالات رایتینگ آیلتس خود به کار ببرید. ولی باید بدانید که انجام چنین کاری باعث تکرار چندین‌باره این عبارات در متن خواهد شد. نکته با اهمیت در چنین مرحله‌ای استفاده از خلاقیت است.با خلاقیت خود می‌توانید از یافته‌های گذشته در محیط‌های جدید استفاده کنید. در این مسیر می‌توانید کلمات و عباراتی که به خاطر سپرده‌اید را همانند ابزارهای مختلف در جعبه‌ابزار خود برای رایتینگ آیلتس در نظرگیرید. ولی در چنین حالتی هم باید خلاقیت خود را در نظرگیرید و از آن برای نوشتن متون مورد نظر استفاده کنید. این کار از عوامل بسیار با اهمیت در نوشتن متون و مقالات موفق و کسب نمره حداقل ۷ در آزمون بین‌ المللی آیلتس است.

 سوم) مطالعه کنید.

درصورتی‌که هنوز هم نمی‌دانید چطور شروع کنید و در چه موردی مطلب بنویسید، لازم نیست نگران باشید، زیرا در این راه تنها نیستید. هدفی که باید همواره با خود داشته باشید، نوشتن متونی موفق رایتینگ آیلتس با الگو گرفتن از مقالات مشابه است.

درصورتی‌که افراد نیتیو (Native) هم به‌اندازه کافی مطالعه نداشته باشند، ممکن است برای نوشتن در مورد موضوعاتی خاص از قبیل مشکلات افراد بازنشسته و یا مشکلات افراد کم‌توان با چالش‌های فراوانی روبرو شوند. مطالعه زیاد از ملزومات نوشتن مقالات موفق است. درصورتی‌که هنوز هم در این زمینه تردید دارید، دلایلی که در ادامه آمده‌اند، می‌توانند دراین‌ باره اطلاعات بیشتری را در دسترستان قرار دهند.

با مطالعه مقالات نمونه، می‌توانید از نظرات سایر افراد در زمینه‌های مشابه باخبر شوید. به‌ عنوان‌ مثال اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که علاقه خاصی به فناوری دارید، ممکن است از معایب آن هیچ‌گونه اطلاعاتی نداشته باشید. مطالعه مطالب و مقالات موجود در این زمینه می‌تواند به‌ طو رقطع اطلاعات شما را دراین‌باره افزایش دهد. تا نظرات سایر افراد در این زمینه را مطالعه نکنید، به‌هیچ‌وجه نمی‌توانید نمونه‌های مناسبی دراین‌باره تولید کنید.

با مطالعه مقالات مناسب رایتینگ آیلتس، می‌توان با عبارات، کلمات، اصطلاحات و یا حتی گرامرهای جدید آشنا شد، و در نتیجه می‌توانید جعبه‌ابزار خود را هر چه بیشتر غنی کنید.

چهارم) پاراگراف نهایی متن (Conclusion) خود را کوتاه بنویسید.

یکی از ملزومات موجود در متن‌های رایتینگ آیلتس، وجود آخرین پاراگراف است که با نام conclusion نیز شناخته می‌شود. ولی نکته مهم دراین‌باره این است که این پاراگراف نسبت به سایر بخش‌های متن از اهمیت بسیار کمتری برخوردار است. هیچ‌گاه سعی نکنید تا این قسمت را طولانی‌تر از حد معمول کنید، زیرا نوشتن چنین متنی در آزمون آیلتس به‌هیچ‌عنوان پیشنهاد نمی‌شود. با نوشتن یک و یا دو جمله سعی کنید نکات کلیدی موجود در متن خود را به‌صورت خلاصه به خواننده منتقل کنید. علاوه بر این، سعی کنید نظرات خود را که در قبل به آن اشاره کرده‌اید را نیز در این بخش وارد سازید.

پنجم)  لازم نیست در conclusion خود از ایده‌های کاملاً جدید استفاده کنید.

ممکن است تاکنون بارها در این مورد شنیده باشید، ولی به‌طور یقین این گفته‌ها، برای گروهی تازگی دارد. گاهی اوقات پیش می‌آید که قصد دارید تا حد ممکن، قسمت آخر رایتینگ آیلتس خود را طولانی کنید. باید بدانید که در چنین حالتی نباید اطلاعات جدیدی را وارد متن کنید. به‌صورت کل، پاراگراف آخر متن شما باید خلاصه‌ای از کل مقاله نوشته‌شده باشد.

ششم) به‌اندازه کافی از متصل‌کننده‌ها استفاده کنید.

همان‌ طوری که می‌دانید کاربرد cohesion و  coherence از موارد با اهمیت موجود در رایتینگ آیلتس است و کاربرد این اصول می‌تواند نمره آزمون دهندگان را به میزان قابل‌توجه ای افزایش دهد. بااین‌حال، باید بدانید که استفاده بیش‌ازاندازه متصل‌کننده‌ها همانند however و although می‌تواند حالت مصنوعی به متن بدهد. خلاق باشید! سعی کنید به‌جای استفاده از یک نوع ساختار، از انواع مختلفی از گرامرها در متون خود استفاده کنید. و چنین ساختارهایی را تنها زمانی به‌کارگیرید، که واقعاً به آن‌ها احتیاج دارید.

 هفتم) نیاز نیست که همه کلمات موجود در سؤال را به شیوه دیگری (paraphrase) بنویسید.

گاهی اوقات، داوطلبین آزمون آیلتس نگران این هستند که نتوانند بعضی از کلمات را در رایتینگ آیلتس خود به کار ببرند. ولی انتقال مفاهیم و همچنین خواسته‌های موجود در سؤال اصلی، از اهمیت بالایی برخوردار است و داوطلبین باید بتوانند این‌گونه سؤالات را به ‌صورت‌های متفاوتی تفسیر کنند. در حقیقت بعضی از مواقع مجبور هستید تا کلمات موجود در خود سؤال را بدون تغییر و به همان صورت در مقاله به کار ببرید. که در ادامه می‌توانید با دلایل چنین کاری بیشتر آشنا شوید.

اولین دلیل مشخص است: تغییر گروهی از کلمات و عبارات دشوار است. به‌عنوان‌مثال در مقاله‌ای که قصد دارید در مورد ” living alone ” بنویسید، کاربرد عبارت دیگری به‌جز ” living alone ” ممکن است اندکی دشوار به نظر برسد. تقریباً همه جملات متن به‌ نوعی به موضوع اصلی متن اشاره می‌کنند، و به‌نوعی باید حداقل 10 بار از هم خانواده‌های این عبارات در طول متن استفاده کرد. که در این میان، باید حداقل از خود این عبارت نیز استفاده کرد.

دومین دلیل از اهمیت بیشتری برخوردار است. کاربرد گروهی مشخص از کلمات و عبارات در رایتینگ آیلتس هستند که باعث می‌شود تا متنی یکدست داشته باشید. درصورتی‌که از کلمات یکسانی در متن رایتینگ آیلتس خود استفاده کنید، خواننده می‌تواند بدون مشکل آن را دنبال کند و محتویات موجود در آن را درک نماید. ولی در حالی که از کلمات مشابه دیگری برای این منظور استفاده نمایید، ممکن است خواننده در درک آن نیز دچار مشکل شود.

سومین دلیل نیز از اهمیت بالایی برخوردار است: تکرار کلمات موجود در رایتینگ آیلتس باعث می‌شود تا به‌نوعی با موضوع اصلی ارتباط برقرار نمایید. این کار باعث می‌شود تا بتوانید منظور خود را به‌خوبی منتقل کنید و علاوه بر این، می‌توانید سؤال مطرح‌ شده را به‌خوبی پوشش دهید. و نمره اختصاص داده‌شده به این بخش را به‌صورت کامل به دست آورید.

تجربه نشان داده است که کسب نمره ۷ در آزمون بین‌المللی آیلتس و به‌ ویژه در بخش رایتینگ آیلتس آن، چندان ساده نیست. بااین‌حال، درصورتی‌ که بدانید چه کاری انجام دهید، کسب این نمره، چندان هم سخت نخواهد بود. مطمئن باشید که پس از مطالعه این متن، توانسته‌اید حداقل یک‌قدم به کسب نمره مورد نظر در آزمون بین‌المللی آیلتس نزدیک‌تر شوید.اساتید خبره موسسه رهام در کسب این مهم شما را یاری خواهند نمود.

 

مطالب مرتبط

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.